דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצלמות - לנצור את הרגעים היפים של החיים 

מאת    [ 26/09/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2979 פעמים ]

אתם יושבים עם בת הזוג שלכם מול השקיעה, מפסיקים לרגע לדבר, צופים בשמש הכתומה צונחת לה לאטה אל מעבר לרקיע. בטיול שלכם בהודו אתם נתקלים במאמין הינדואיסטי זקן עם ראסטות אפורות שהולך על הידיים. הילד שלכם צועד את הצעדים הראשונים שלו במטבח הבית שלכם בתל אביב. תודה לאלוהים שהמציא מצלמות.

עם מצלמה ביד, תוכלו להנציח את הרגעים האלה וכל רגע נדיר אחר בחייכם. אותה שנייה שבאה והולכת לבלי שוב תעלה אבק בארכיון הזיכרונות הישנים ללא תמונה. זהו ארכיון בוגדני, שכמעט הכל בו נמחק בסוף. אתם צריכים משהו שיישאר איתכם לעד. תמונות.

ים של מצלמות

האמת היא שלא צריך לשכנע איש בחשיבות של מצלמות בחיי היום יום של כולנו. עולם התקשורת כבר גילה מזמן שתמונה אחת שווה אלף מילים. אירועים בלתי נשכחים בהיסטוריה שלנו הפכו לכאלה פשוט משום שהיה שם את הצלם הנכון במקום הנכון.

אבל השאלה האמיתית היא לא 'מצלמות בעד ונגד', אלא באיזו מצלמה לבחור. יש כל כך הרבה יצרנים שהופכים את מלאכת הבחירה לקשה ביותר. הרשימה ארוכה: מצלמות קנון, מצלמות אולימפוס, מצלמות ניקון, מצלמות פוג'י ועוד רבות וטובות. וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על מצלמות וידאו, שהן זן שונה לחלוטין.

הקדמה כבר כאן

אין ספק שכאשר מדברים על מצלמות מתכוונים לסוג הנפוץ ביותר - מצלמות דיגיטליות. השימוש בפילם עבר מן העולם, מלבד במקרים בודדים של צלמים מקצועיים. למצלמות דיגיטליות יש אינספור יתרונות על האחים האנלוגיים הקשישים. היתרון המשמעותי ביותר הוא כמובן התוצאה המיידית והאפשרות לתקן או למחוק בקלות תוצאות לא טובות.

קשה כבר לזכור את הימים בהם נאלצנו לחכות לסוף הטיול בשביל לראות תמונות שצילמנו, כשמעבדי המצלמות היו איטיים, הממשק היה מיושן והמערכות היו כולן אנלוגיות. כיום, יש מעבדים עוצמתיים שמפיקים תמונות במהירות הבזק ובאיכות חסרת פשרות, מסכי מגע קלים לתפעול ובגודל של שבעה ס"מ ומעלה והמערכות של המצלמות הן פאר היצירה.

הכל נמצא היום בתוך הטלפון הסלולארי

אנו חיים בעידן בו השאיפה היא לאחד את כל המכשירים למכשיר אחד. כך נוכל גם לדבר בטלפון, גם לשלוח הודעות, גם לבדוק את חשבונות המייל שלנו, גם לגלוש באינטרנט, גם לשמוע מוזיקה, גם להתמצא ב-GPS, גם לצפות בטלוויזיה, גם לשמוע רדיו, גם לקרוא עיתונים וספרים, גם לצלם תמונות סטילס וגם להסריט סרטוני וידאו – והכל מאותו המכשיר.

אבל כל מי שיש לו טלפון חכם חווה שיחות שהתנתקו או הודעות שנשלחו אליו ונעלמו בחלל הסלולארי ומעולם לא הגיעו ליעדן. בקיצור, יש מחיר לאריזת כל הטכנולוגיות האלה בחבילה אחת. והמחיר הוא האיכות.

מצלמות שהן רק מצלמות

כשאנחנו קונים מכשירים כאלו, אנחנו מקבלים נוחות ומוכנים לשם כך להתפשר על האיכות. ויש נושאים שבהם צריך לשמור על ההפרדה המסורתית בין מכשיר למכשיר. מי שמעוניין להפיק תמונות באיכות מעולה שיישמרו לעד ולא רק תוצרים קטנים ומפוקסלים שבקושי מתאימים לתמונת פספורט, בוודאי מחזיק בבית מצלמה דיגיטלית ברמה גבוהה.

הרי כל בר דעת מבין שהשוואה בין מצלמה המשולבת בתוך טלפון נייד לבין מצלמה אמיתית היא כמו להשוות בין טלסקופ ביתי לטלסקופ חללי של נאס"א. ברור לכולם שהמצלמות בטלפונים הסלולאריים הן עוד 'בונוס' שאנחנו מקבלים יחד עם המכשיר וכמה איכותיות שיהיו, הן לא יחליפו מצלמות אמיתיות ומקצועיות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב